piątek, 2 stycznia 2015

Posadzki Podłoga

POSADZKI - PODŁOGA


Podstawowe pytanie jakie otrzymacie to: na jakim cemencie robimy?

Ja wybrałem CEMEX I 42,5 - różnica w cenie:
cemex I - 510zł/tona
cemex II - 430zł/tona 

Różnica? cemex I jest czysty a II z dodatkiem popiołu... Na taki domek jak u mnie (160m2 pow. mieszkalnej) poszło 2,5 tony cementu, czyli różnica w cenie między I a II to 200zł na całym domu... Wybrałem I, polski porządny cement!

Pamiętajcie!
Jak liczycie powierzchnię do układania styropianu - nie sugerujcie się projektem! Ja zamawiając styropian podałem: 12cm x 80m2 i 5cm x 80m2 z projektu... Tylko, że w projekcie powierzchnie są liczone na piętrze do 1,90 metra skosu... a styropian układa się na całej powierzchni... Więc oczywiście zabrakło mi 2 paczki styropianu!

Koszty wylania posadzki:
-robota 184m2 x 10zł = 1840zł
-pulpa (piach) - wywrotka = 600zł
-pianka do narożników = 100zł
-chemia = 70zł
-cement 510zł x 2,5tony = 1275zł + HDS (do ściągnięcia) 70zł = 1345zł

w sumie 3955zł

Posadzkarze mogą ułożyć Wam styropian - doliczają wtedy 1-2 zł do m2. Ja ułożyłem sam i powiem szczerze, że nie jest to takie łatwe jak wszyscy mówią... 
Czemu?
Ponieważ jak fachowiec układa "na sztukę" to nie patrzy na wybrzuszenia, na docięcie.. Ja układając dla siebie wszystko idealnie dopasowywałem, zbijałem z podłogi resztki z tynków (strupy) itp. Fachowcy tego nie robią - kierują się zasadą, że beton dociśnie.

6 komentarzy:

  1. Aby wykonywać podłogę to nawierzchnia musi być absolutnie sucha, gdyż w innym przypadku niestety będzie to źle wykonane. U nas stało trochę wody w pomieszczeniu więć przy wykorzystaniu pompy zatapialnej https://www.dostudni.pl/pompy-zatapialne,c9.html po prostu ją odprowadziliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli już jesteśmy na takim etapie wykańczania to oznacza, że nasz instalacja kanalizacyjna i wodna również jest wykonana. Niestety ale po jakimś czasie użytkowania domu mogą pojawić się jakieś problemy z kanalizacją. U mnie w takim momencie przyjeżdża ekipa z https://www.stankan.pl/ i dosłownie w ciągu kilku chwil załatwia sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie ja teraz będę układała w moim domu podłogę i już nawet ma kupione wszelkie niezbędne materiały. Bez najmniejszego problemu możemy je zamówić w sklepie https://artcorestudio.pl/ który oczywiście każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno bardzo ważną kwestią jest właściwe rozprowadzenie całej instalacji i ja na tym się skupiałam. Bardzo fajnie, że hydraulik https://rost.wroclaw.pl/ nie miał najmniejszego problemu z wykonaniem takich podłączeń.

    OdpowiedzUsuń
  5. Współpraca z ekipą z https://hydraulik.wroclaw.pl/ była prawdziwą przyjemnością. Ich profesjonalizm i dbałość o detale sprawiły, że wszystkie prace zostały wykonane perfekcyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieoczekiwane problemy hydrauliczne mogą przysporzyć wielu kłopotów, ale dzięki wsparciu z https://warszawskihydraulik.pl/, możesz szybko wrócić do normalnego życia. Ich zespół składa się z wykwalifikowanych fachowców, którzy używają nowoczesnych technologii i metod pracy, by zapewnić najlepsze rezultaty. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają nie tylko skuteczności, ale i trwałości wykonania.

    OdpowiedzUsuń